Wanaka - Reisverslag uit Assen, Nederland van Fokko en Liesbeth Folkers - WaarBenJij.nu Wanaka - Reisverslag uit Assen, Nederland van Fokko en Liesbeth Folkers - WaarBenJij.nu

Wanaka

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Fokko en Liesbeth

06 Februari 2016 | Nederland, Assen

Here we are again, a very sunny day in Wanaka!
Vandaag zijn we al weer 2 week op het Zuidereiland, wat gaat de tijd toch snel! En we genieten nog steeds volop van alles wat we zien. Wat een prachtig land is dit, zoveel verschillende omgevingen, wanneer je je ook omdraait, het is altijd prachtig.
Gisteren stonden we op met de zon volop aan de hemel, een strak blauwe lucht met hier en daar een wolkje, we zaten nog in Greymouth, en besloten om nu nog weer terug te gaan naar Lake Matheson om de Mt. Cook in het meer te zien weerspiegelen.
Dus weer onze wandelschoenen aangetrokken, ze maken inmiddels overuren, haha!
Onze tocht werd volop beloond. Wat een fantastisch gezicht, er stond een heel licht briesje, het water was iets rimpelig, maar het resultaat was er niet minder om.
Blij dat we dit toch nog gedaan hebben.

Daarna terug naar de camping om de tent af te breken, spullen in te pakken, en op weg naar Wanaka, via de Haast Pass.
Het is een prachtige route, eerst tussen de bergen en de regenwouden, daarna langs de ruige kust. Prachtige uitzichten onderweg, Bruce Bay met de woeste zee, enorme golven slaan kapot op het strand met veel lawaai en hoog opspattende schuimkoppen. En Ship Creek, een natuurgebied met bijzonder mooie bomen, door de wind gevormd in bizarre vormen, het strand ligt bezaaid met oude aangespoelde stukken boom, prachtig blauwe meren, watervallen, wat een natuur!

De auto bevalt nog steeds goed, geen klagen over. Een automaat is hier ook echt onmisbaar. Wat rijdt dat super.
Met een gangetje van 70/80 rijden we over de Haast Pass Highway. Harder dan 100 km mag je in Nieuw Zeeland niet. Maar de wegen zijn op het Zuidereiland zo kronkelig, en dan weer stijgen of dalen, en veel one lane bridges, dat zijn bruggen waar maar 1 vervoersmiddel tegelijk over kan, je haalt de 100 km niet eens. Dus we rijden lekker relaxed, we genieten enorm van wat we onderweg zien, en we hebben vakantie, toch?

Je komt hier veel backpackers op de fiets tegen, petje af daarvoor, wij doen het ze niet na!
je mag wel een hele goede conditie hebben daarvoor, met al die bergen.

Sommige bergen lijken wel van fluweel.
Het is fascinerend om te zien wat er allemaal op de bergen groeit, en wat water allemaal meesleept.
Al die verschillende kleuren en de lichtinvallen door de zon maakt het er alleen maar mooier op. Soms ligt er sneeuw op de toppen, mooi gezicht.

We spreken veel mensen uit allerlei verschillende landen, erg leuk.
Mijn engels heeft weer es een flinke boost gekregen!

We zouden best veel meer foto's op de blog willen zetten, maar wifi is zo traag en beperkt, het is soms onmogelijk. Heel jammer, want al die mooie foto's willen we eigenlijk niemand onthouden.
Eigenlijk kunnen foto's nog niet de helft laten zien dan wat je met het oog ziet. Het is een indrukwekkend land, en de mensen hier zijn erg vriendelijk en behulpzaam.

We zijn blij dat we steeds goede berichten horen van het thuisfront, met name van onze kinderen en ouders.
Dat is fijn om te horen.

We genieten nog na van de helivlucht. Wat een hoogtepunt was dat! Zo ongelooflijk mooi!

Vandaag gaan we Wanaka verkennen, lake Wanaka en naar Puzzling World.
Nou mensen, tot zover eerst maar weer.
See you!

• 08 Februari 2016 - 14:18

Renny:

We kunnen steeds niet reageren op jullie berichten, maar doen maar weer een nieuwe poging.
    Super hoor die helikoptervlucht!! Wat een prachtige reis en wat een indrukken. Dat wordt straks een XXL fotoalbum.
    Fijne reis verder en de groeten.

• 08 Februari 2016 - 16:28

Ida :

Hoi hoi kan ook niet reageren probeer het ook steeds. Mooie vlucht in d eheli gemaakt. Blij dat jij er in zat en niet ik.

• 09 Februari 2016 - 12:59

Rob En Joke:

Heel jammer kunnen steeds niet reageren op jullie berichten!
    Genieten enorm van jullie belevenissen. Wat prachtig allemaal!
    Fijne reis! Groetjes ons

• 09 Februari 2016 - 20:09

Karin Wezeman:

Helaas ook mijn reactie is niet gelukt. Ik geniet vollop van jullie reis verslagen, nieuwsgierig naar alle foto's en verhalen. Ik lees hoeveel jullie zien en ook een ervaring dat jullie contact hebben met allerlei nationaliteiten, leuke mensen ontmoeten en geweldig genieten. Wat een cadeau dit avontuur. Vooral door genieten, lieve groeten. Karin wezeman

Tags: Wanaka