Update west coast - Reisverslag uit Assen, Nederland van Fokko en Liesbeth Folkers - WaarBenJij.nu Update west coast - Reisverslag uit Assen, Nederland van Fokko en Liesbeth Folkers - WaarBenJij.nu

Update west coast

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Fokko en Liesbeth

01 Februari 2016 | Nederland, Assen

Hallo allemaal, de dutch kiwi's melden zich maar weer es even.
Even een updateje over onze kampeerervaringen.....
We zijn al weer een dikke week op het Zuidereiland aan het toeren, en het bevalt ons prima! De regen hebben we achter ons gelaten, de zon schijnt uitbundig en dat aan de west coast! Het is meestal regen hier maar we hebben veel geluk. Het kamperen in een tentje gaat goed, we hebben niet veel tot onze beschikking, 1 pan en pollepel, maar we redden ons en worden steeds creatiever, haha. De keukenvoorzieningen zijn heel goed op de campings, broodroosters, oven, magnetron en waterkoker zijn in alle kitchens aanwezig, dus dat maakt het makkelijker als je alleen maar 1 koekenpan hebt! Je kunt ook niet alles meenemen, we realiseren ons nu wel heel goed hoe luxe we het thuis eigenlijk hebben, en dat het ook wel es met wat minder kan.
We hebben wel elke dag lekkere koffie, heb een plunger gekocht, super handig, je doet er plunger koffie in, heet water erop, even laten staan, filter naar beneden drukken en klaar is je koffie, en echte koffie, geen senseo of zoiets.

Het leven is hier duurder dan bij ons, daarentegen is de benzine spotgoedkoop. Wat je hier in dollars betaald, is het bij ons in euro's. Dat scheelt dus nogal.
Tot nu toe bevalt de huurauto goed, hij is alleen niet meer zo schoon als de 1e dag..... enge beesten zijn hier niet echt, af en toe zien we er een paar aan de binnenkant van de buitentent, weet niet wat het is maar ik hou er niet zo van, brr.
Er zijn hier veel sandfly's, musquito's enz, je moet je regelmatig insprayen met een speciaal middel anders kom je onder de bulten te zitten en dat is echt niet fijn, kan ik je vertellen! En het zal nog erger worden, in Te Anau, hebben we ons laten vertellen. We wachten af, spuitbussen op voorraad!

Vanuit Westport hebben we de Cape Foulwind walk gelopen, een wandeltocht langs de ruige westkust. Een fantastische route met uitzicht op de ruige rotsen, prachtig! Goede wandelschoenen heb je hier echt wel nodig, maar die hebben we gelukkig. Wehebben een zeehonden kolonie gezien met jonge zeehondjes, het gehuil van deze jonkies komt je al van verre tegemoet.

Vandaag zijn we met de tranz alpine express van Greymouth naar Christchurch gereisd, een treinreis van ongeveer 4 uur, super gaaf! Er zijn aparte open wagons waar je in kan staan om foto's te maken, daar hebben we dus bijna al die tijd ook gestaan. De reis gaat door de alpen, Arthurs Pass, door tunnels en langs rivieren, echt een must. Morgenvroeg gaan we met dezelfde trein weer retour. We slapen vannacht in een motel, met een echt bed! Yes! De auto mochten we op de camping laten staan vannacht, met al onze spullen erin, dus dat komt wel goed.

Gisteren hebben we de Pancake rocks gezien in Punakaiki, de rotsen liggen als pannenkoeken op elkaar, helaas was de zee te rustig om het water door de blowholes te spuiten, maar goed, je kan niet alles hebben he?
We hebben in Denniston een oude goudmijn bekeken, een familie erfgoed van de eigenaar, bijzondere geschiedenis.
De West coast is enorm ruig, veel rotsen, met af en toe een klein strandje, en aan de andere kant van de weg de bergen.

Morgenmiddag reizen we verder naar Hokitika, via Shantytown. Hokitika staat bekend om de greenstone.

Foto's komen later wel, we hebben het nu even gehad en gaan straks lekker in ons opgemaakte bedje liggen, heerlijk.
Dus we zeggen voor nu: weltrusten, jullie horen en zien wel weer van ons!
Bye!

• 01 Februari 2016 - 09:47

Pa & Ma:

Hoi Kiwi's,

We zien jullie genieten! De treinreis in omgekeerde richting zal minstens zo interessant zijn.
    Nog een heli-vlucht te verwachten in Franz Josef? Enne ....
    KOM IENS UM KOVVIE, KUW BIJPROTEN!

• 01 Februari 2016 - 12:44

Willeke:

Tsjonge, wat een mooie reis en wat een indrukken. Jullie komen toch niet overspannen terug straks? ;-)

• 01 Februari 2016 - 19:58

Bart & Janneke:

Hallo Lieve mensen. Wij zijn verbaasd wat jullie allemaal zien en beleven! Geweldig! En dat te bedenken dat jullie eigenlijk nog niet zo lang geleden gestart zijn! Het weer is dus mooi, nou hier echt niet! Het waait steeds zo hard dat onze rietmatten allemaal kapot zijn gewaaid. Nou ja, gaan we maar op zoek naar nieuwe of wat anders! Moeten we nog even zien. Vanmiddag Hesther op bezoek gehad. Was heel gezellig. Hondjes waren ook blij om haar te zien. Lekker thee gedronken samen! Hier gaat het verder zijn gangetje. We zijn druk bij Dagmar bezig om de ommode en een kast op te knappen. Moet allemaal even tussen alles door, maar gaat wel lukken! Nou mensen, geniet maar weer verder en wij lezen met plezier jullie reisverslag wel weer. Groeten van ons en knuffel van Kiz en Saar! Ze doen het prima!

• 02 Februari 2016 - 19:55

Henk En Lammie:

Hallo Fokko en Liesbeth. Wij mooi om jullie verslagen te lezen en zien wat jullie allemaal beleven. Geweldig! Toch een wens van ons om daar ook eens te gaan kijken. Dit moeten we gaan koppelen aan onze reis naar Tasmanie. Mijn broer zal dit ook geweldig vinden. Miranda vertrekt maandagavond naar Tasmanie en heeft er veel zin in. We willen zo wel met haar mee. Luitjes geniet van de mooie dingen. Lieve groetjes van Henk en Lammie.