Fox Glacier - Reisverslag uit Assen, Nederland van Fokko en Liesbeth Folkers - WaarBenJij.nu Fox Glacier - Reisverslag uit Assen, Nederland van Fokko en Liesbeth Folkers - WaarBenJij.nu

Fox Glacier

Door: liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Fokko en Liesbeth

04 Februari 2016 | Nederland, Assen

hello everybody! Daar zijn we weer vanuit een zonnig Nieuw Zeeland!
Dinsdagmiddag na onze treinreis vanuit Christchurch zijn we naar Shantytown geweest, een nagebootst 19e eeuws goudzoekersstadje. Dat was wel grappig, we hebben naar goud gezocht en ja hoor, we hebben goud gevonden, we zijn nu dus miljonairs! Goud meegekregen in een buisje, dus collega"s, ik weet niet of ik nog wel weer ga werken als ik terug ben, haha!

Gisteren naar Hokitika geweest. onderweg naar Hokitika kom je over een brug waar maar 1 vervoersmiddel over kan, de trein gaat hier ook over, dus dat was spannend! Gelukkig zijn we geen trein tegengekomen, en het was rustig op de weg, dus dat ging prima. Hokitika staat bekend om de Pounamu, ofwel Greenstone, of wel jade. Prachtige sieraden en andere dingen maken ze er van, het is loeiduur, maar erg mooi. We hebben een kiwi van jade gekocht, en in de ateliers bekeken hoe dit steen verwerkt wordt tot prachtige dingen. Het is een leuk stadje met "gouden" straten. We zijn naar het kiwi centre geweest om kiwi's te bewonderen in hun natuurlijke omgeving, erg leuk. En prachtige stenen op het strand gevonden, die zie je niet bij ons op het strand!

Vandaag naar Fox Glacier gereden, onderweg prachtige plekken aangedaan, zoals Lake Mahinapua en Lake Ianthe, en Lake Mapourika, een mooie weg door de regenwouden, we hebben bij de tree top walk way gestopt, daar is een toren van 40 meter hoog die uitzicht biedt op de regenwouden, fascinerend! Vanmiddag een wandeling gemaakt om Lake Matheson, een prachtig meer dat tegen de bergen aan ligt. Als het helder weer is, zie je de bergen weerspiegeld in het meer, helaas was het vandaag bewolkt, dus morgen nieuwe kansen. Het meer ligt in een regenwoud, heel bijzonder om de combinatie van omgeving van gletsjers en een regenwoud te zien. het regenwoud is net een sprookje, zo ontzettend prachtig! Niet te bevatten dat dit op aarde bestaat!

Morgen staat een helicoptervlucht op het programma, maar of het door gaat, is nog maar de vraag, het hangt helemaal van het weertype af, dus morgen om half 11 melden bij het kantoor en dan horen we of het doorgaat. De vlucht staat gepland om 11 uur. We wachten vol spanning af, het is een van de hoogtepunten van onze reis!

we proberen vandaag of morgen foto's te plaatsen, we hebben nu weer een goede internetverbinding, maar ik moet de foto's nog uitzoeken, dus dat zal wel morgen worden.
Dan zullen we de foto's van de helivlucht ook wel hebben, als het doorgaat.....

tot zover eerst maar weer, groetjes van ons beide en tot later!
Bye.....

• 04 Februari 2016 - 10:32

Kees & Willy:

wat een mooie reisverhalen en fijn dat jullie zo genieten, veel plezier nog en we duimen met jullie dat de helikoptervlucht door kan gaan.
    groetjes van ons.

• 04 Februari 2016 - 10:59

Tjacco :

Ik lees jullie verhalen met veel plezier. Vlees
    Geniet er nog lekker van.

• 04 Februari 2016 - 12:11

Arie En Henny:

Wat leuk om weer wat van jullie te lezen. We genieten allebei van jullie verhalen, en ondanks dat jullie een eind weg zijn, is het net of jullie vlakbij zijn. Blijf lekker genieten van het schitterende land. We blijven jullie volgen.

• 04 Februari 2016 - 12:35

Renny En Andre:

Wat zien jullie veel zeg!! En wat een indrukken!
    Een mooie reis verder met of zonder helikoptervlucht .
    Groet'n

Tags: fox glacier