helivlucht - Reisverslag uit Assen, Nederland van Fokko en Liesbeth Folkers - WaarBenJij.nu helivlucht - Reisverslag uit Assen, Nederland van Fokko en Liesbeth Folkers - WaarBenJij.nu

helivlucht

Door: liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Fokko en Liesbeth

05 Februari 2016 | Nederland, Assen

hoi hoi, vandaag de helivlucht gedaan! Het was nog even spannend of het door zou gaan, maar gelukkig was dat zo. We waren om half 11 bij de booking office, daar werd verteld dat de Mount Cook te bewolkt was en dus werd de route gewijzigd in Franz Joseph glacier en de fox glacier. Om kwart voor elf werden we per busje naar de startbaan gebracht, die ligt vlak achter onze camping. We hadden het lopende kunnen doen! We waren met 5 man.
Om 11 uur de lucht in, de weersomstandigheden waren al weer veranderd en de bewolking bij de Mt. Cook was opgelost, dus toch naar de Mt. Cook en Fox glacier. Wij zaten voorin naast de piloot, en hadden natuurlijk een fantastisch uitzicht. we kregen een headset op en riemen vast, daar gingen we!
Het was een fantastische ervaring, wat een geweldig indrukwekkende natuur, dat zoiets bestaat, amazing!
Die gletsjers en grote vlakten met sneeuw, de Mt. Cook van bovenaf, super cool!
De heli landde op een sneeuwvlakte en we gingen eruit, er werden door de piloot Scotty foto's gemaakt, deze kregen we na afloop mee, tegen betaling uiteraard!
daarna hebben we een glacier walk gelopen, een uurtje naar de voet van de Fox gletsjer, bijzonder!
Voor wie van plan is nog eens naar Nieuw Zeeland te gaan, echt, je moet dan werkelijk de helivlucht gaan doen, dit mag je dan eigenlijk niet missen!

Morgen naar Wanaka voor 2 nachten, zien wat ons daar te wachten staat.

• 05 Februari 2016 - 09:09

Pa En Ma:

Wat een prachtige foto's; wat hebben jullie geboft. We genieten van alle belevenissen. Ja, dit is toch wel een van de toppers, hoor!
    Groeten van Pa en Ma.