Milford Sound - Reisverslag uit Assen, Nederland van Fokko en Liesbeth Folkers - WaarBenJij.nu Milford Sound - Reisverslag uit Assen, Nederland van Fokko en Liesbeth Folkers - WaarBenJij.nu

Milford Sound

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Fokko en Liesbeth

11 Februari 2016 | Nederland, Assen

hi, vandaag naar Milford Sound geweest. Om half 7 opgestaan, om half 8 reden we richting Milford Sound. Prachtige bootreis door het fiordgebied. Het was een beetje bewolkt, tegen regen aan maar we hebben het droog gehouden, het was wel koud, we moesten onze jassen aan.
Wat een mooi gebied is dat, en wat een rust. Al die bergen in het water. We hebben verschillende keren spelende zeehonden gezien. Grappig hoe ze met elkaar in het water duikelen. De bootreis duurde bijna 2 uur.
De weg erheen is 120 km maar we hebben er bijna 3 uur over gedaan, zoveel mooie plekjes onderweg. En we werden bedolven door kea's, een papegaaiensoort. Totaal niet bang.
De Mirror Lakes gezien, mooie weerspiegeling in het water van de omgeving, inderdaad net een spiegel.
we moesten door de Homertunnel, een 1240 m lange tunnel door de rotsen. De bouw van de tunnel startte in 1935 als werkgelegenheidsproject voor 5 mannen, die in tenten woonden en geen ander gereedschap hadden dan houwelen en kruiwagens.
De Chasm walk in de Cleddau Valley laat zien wat water met rotsblokken doet, geweldig om te zien!
De Mitre Peak, een 1692 m hoge rotspiek, domineert Milford Sound.

We hebben weinig tot geen last gehad van de sandfly's, goed ingespoten van te voren en het was niet warm.
Nu de foto's nog, we hebben nu goede internetverbinding maar het kaartje wil niet in de pc. Beetje jammer.

Morgen reizen we door naar Dunedin, via een aantal plaatsen waaronder Invergargill, een Schotse plaats.
Het wordt en dag reizen met veel stopplaatsen, we kijken er naar uit. Weer een ander gedeelte van NZ.

Vanavond gaan we gezellig uit eten in Te Anau.
nu ff een lekker bakkie plungerkoffie.

Tot later maar weer, bye!

• 11 Februari 2016 - 08:38

Gerrit En Gerda:

Goeiemorgen Fokko en Liesbeth.... Ongelooflijk , wat zien jullie veel zeg ...Wij drinken heerlijk onze eigen vers D.E. koffie van onze overburen .... mmmmmm Groetjes uit Utrecht

• 11 Februari 2016 - 10:50

Pa & Ma:

Fijn dat jullie ook van dit gedeelte zo genoten hebben. Zijn benieuwd naar de reis via Invercargill.
    Zo juist komt Hester binnen met een bloemetje voor 07/02. Geniet ook van de zuid- en oostkust.
    Groetjes.

• 11 Februari 2016 - 21:10

Dianne:

Geweldig dat jullie zoveel zien. Het is een indrukwekkend land, hè. Te Anau en Milford Sound heb ik niet meer gezien, het was toen midwinter en we hadden geen sneeuwkettingen. Ik vind het fantastisch voor jullie dat je dit nu doet! Geniet ervan en bedankt voor de mooie verhalen en foto's.

Tags: Te Anau